Partnerzy

Badanie Edukacyjnej Wartości Dodanej

Badanie EWD to metody statystyczne pozwalające na podstawie zasobów na wejściu (np. wynik na egzaminie poprzedniego etapu kształcenia - gimnazjum) oraz wyjściu (np. wynik na egzaminie końcowym - matura) oszacować efektywność nauczania, czyli wkład danej szkoły w końcowy poziom wiedzy uczniów na danym etapie kształcenia. W polskim modelu EWD wykorzystywana jest przede wszystkim informacja o wynikach egzaminacyjnych na kolejnych etapach kształcenia, dlatego też wskaźniki EWD są jednym ze sposobów komunikowania wyników egzaminacyjnych.

EWD jest miarą efektywności nauczania w szkole.   Jak odczytywać wykresy?

By ułatwić statystyczną interpretację pozycji technikum w układzie współrzędnych wyrysowano dwie elipsy. Mniejsza z nich, ciemnoszara, wskazuje obszar, w którym mieści się 50% techników. Druga elipsa, jasno szara, wyznacza obszar, w którym mieści się 90% techników. Środkiem symetrii tych elips jest punkt (100;0) - szkoła neutralna.
Opis położenia elipsy (szkoły) w układzie współrzędnych (wynik egzaminu, EWD) może ułatwić wyróżnienie pięciu punktów odniesienia.

Szkoły neutralne. Technika, w których notujemy zarówno średni w skali kraju poziom wyników egzaminacyjnych, jak i przeciętną efektywność.
Szkoły sukcesu. Technika o wysokich wynikach egzaminacyjnych i wysokiej efektywności nauczania.
Szkoły wspierające. Technika o niskich wynikach egzaminacyjnych, ale wysokiej efektywności.
Szkoły wymagające pomocy. Technika o niskich wynikach egzaminacyjnych i niskiej efektywności nauczania.
Szkoły niewykorzystanych możliwości. Technika o wysokich wynikach egzaminacyjnych oraz niskiej efektywności nauczania.

Wynik Technikum nr 4 z języka polskiego na tle szkół zawodowych w powiecie puławskim 
Wynik Technikum nr 4 z matematyki na tle szkół zawodowych w powiecie puławskim

Wynik Technikum nr 4 w ZST z matematyki na tle szkół zawodowych w województwie lubelskim
Porównywarka szkół